Det er en uddannelse problem!

Det er en uddannelse problem!

september 2, 2019 Artikler 0

Der er en fælles sætning bruges af organisationsudvikling og menneskelige ressourcer fagfolk, ved at identificere kinks i væksten af en organisation eller virksomhed – “det er en uddannelse problem.” Den samme frase kan anvendes til næsten enhver gruppe af mennesker, der arbejder sammen om at nÃ¥ et fælles mÃ¥l. NÃ¥r udvikling stagnerer og hindringer vises, kan du spore stien af bevægelse og opleve at tingene begyndte at gÃ¥ galt nÃ¥r nogen var ikke uddannet ordentligt.

Har du nogensinde oplevet nogen af følgende situationer?

Fastfood mareridt:

Du trækker op til en fast food køre gennem vinduet og en stemme, med en udenlandsk accent Spyer hurtigt ud nogle uhørlig ord, som du pÃ¥tager dig er nok beslægtet med “Kan jeg tage din ordre?”

Servitrice fra helvede: 

Efter at blive siddende i 30 minutter pÃ¥ en lokal restaurant, en servitrice endelig nærmer dit bord og spørger hvis du ønsker at bestille. NÃ¥r du høfligt forklare, at du er frustreret, fordi du har ventet tredive minutter, hun nedladende reagerer med et suk, “køkkenet er sikkerhedskopieret og jeg bare havde en part af femten i anden stue.”

Know-Nothing Receptionist:  

Du går glip af en meget forventede opkald fra service person du har forsøgt at nå over en vare du har købt, der ikke fungerer korrekt. Når du kalder en person tilbage, siger en receptionist personen er ikke i og du skal prøve igen senere. Receptionisten er ikke sikker på hvor ville være det bedste tidspunkt og – nej – den person du søger har ikke talebeskeder.

Rejse traumer:

Efter at være pÃ¥ vej til tolv timer, ankommer du pÃ¥ hotellet hvor du har en reservation for natten. Check-in tid bogføres som 3:30 pm. Du ankommer til 4:30 pm men rummet er ikke klar. Du opfordres høfligt at tjekke tilbage i omkring en time at se hvis værelset er tilgængelig. Front desk clerk har ingen idé om hvad du skal gøre med time “dræbe tid” og kan ikke garantere, at rummet vil endda være klar i en time.

Office kaos:

Du arbejder i et kontor og har en stor mængde af administrative opgaver, at mosser dig ned. Der er en administrativ assistent arbejder ti fødder fra dit skrivebord, der formodes for at tilbyde støtte til dit hold. Hans forstÃ¥else af “støtte”, og jeres afviger. Det ser ud til at nogle medlemmer af teamet fÃ¥r mere støtte fra denne fyr end andre. Du udtrykker ulighed af støtte til din chef, der ser konflikten som “personlighed forskelle.” Du vil bare din darn kopier i tide.

Alle de ovennævnte tilfælde viser dÃ¥rlig service og dÃ¥rlig ledelse – i nogle tilfælde “misbrug”, men det hele kunne utvivlsomt rettes gennem korrekt træning. Derfor, roden af disse corporate og retail mareridt behandles som “uddannelsesspørgsmÃ¥l.”

“Uddannelse” er sÃ¥dan en kedelig ord. Den blotte omtale af ordet fremmaner visioner for kedeligt klasseværelse miljøer, unenthusiastic instruktører og spildt tid at have begreber, som fornuften har allerede lært dig vædret ned din hals. FÃ¥ mennesker er stadig begejstret for uddannelse.

Min mand, som er en jern arbejdstager, for nylig gik gennem uddannelse mandat af OSCA, der pÃ¥lagde alle arbejdstagere pÃ¥ hans hold i sikkerhedsprocedurer for driften af en gaffeltruck. En af de mest afgørende uddannelse punkter var, at “man skal aldrig forlade førersædet af gaffeltruck mens motoren kørte og gaffeltruck var i gear.” Duh!

Trods den negative karma uddannelse har opnået i virksomhedernes verden, og hype det var ydet i dot.com-boomet, den enkle sandhed er, at uddannelse blot ikke udlevering information om teknik og dygtighed.  Det er også kommunikerer forventninger og krav til jobbet. Folk har brug at vide, hvad der forventes af dem i klare vendinger, og genudlægning, forventningen er en del af uddannelsesprocessen. Uddannelsen danner grundlaget for bekræfter ydeevne samt rette fejl.

I alle de ovenstÃ¥ende eksempler, er den “ufaglærte” medarbejder følelsesmæssigt frakoblet sig fra ansat til at tjene. Hver har personlige problemer først og fremmest i deres sind, som tilsidesætter deres villighed til at tilstrækkeligt tjene andre. Hvis du skulle fÃ¥ deres side af historien, vil du høre nogle af de følgende svar:

“Alt bevæger sig sÃ¥ hurtigt her. Det er alt jeg kan gøre for at holde. Ingen virkelig fortæller mig, hvad de skal gøre; de fortælle bare mig, hvis jeg gør noget forkert.”

“Jeg kan gøre mit job, hvis dem jeg afhang kunne gøre deres.”

“Jeg er træt af at tage hits for de dÃ¥rlige resultater af mine foresatte.”

“Ingen nogensinde fortalt mig præcis, hvad mit job er. Jeg tror, de tror jeg vil regne det ud. Hvad jeg ved om min job forventning har meddelt det meste af andre fortæller mig, hvad jeg gør forkert. Det er hver mand for sig selv her omkring”

Dårlig service er ikke på grund af fattige arbejdstagere, men fattige arbejdsgivere.

Bundlinjen er, at mangel på service = manglende vækst, manglende produktivitet, manglende overskud. Din virksomheds manglende service vil betale en høj pris i verden af dine konkurrenter. Du bliver nødt til at konstant kompensere med særlige kampagner, ekstra reklame, øget ansættelse og give-aways til utilfredse kunder. God service er knyttet til glad, værdsat medarbejdere, der yder servicen. Uddannelse er et afgørende redskab i hjælper medarbejdere føler sig værdsatte i arbejdsmiljøet.

Hvordan bruger du uddannelse til at løse de ovennævnte problemer? Det handler om at have et træningsprogram, der er sat pÃ¥ plads og holdt som en prioritet. Ikke falder ind under kategorien “uddannelse ud af desperation” og kun tilbyde træning, nÃ¥r du er nødt til at slukke en ildebrand. Husk, at uddannelse kan være en form for at give dine medarbejdere opmærksomhed og anerkendelse. Hvis det gøres godt, vil de sætte pris pÃ¥ og føler bekræftede.

Altid har nogle type uddannelse planlagt. Det kan være så sjældne som når en fjerdedel eller som hyppig som en gang om ugen. Du kan gøre det i hus eller outsource det. At have planlagt uddannelsesmuligheder vil forhindre udviklingen af serviceproblemer, det koste dig store tid i det lange løb. 

Nye leje orientering

De vigtigste uddannelse du vil nogensinde gøre med en medarbejder vil være, når han eller hun først kommer om bord. Her er et eksempel på uddannelse til at sætte på plads for ny lejer.

1. som en firmapolitik, være sikker på at have specifikke, skriftlig jobbeskrivelser for hver medarbejder, og et system oprettet for løbende opdateringer. Jobbeskrivelser bør fokusere på kompetencer i stedet for funktioner.

2. udvikle en orientering træningsprogram til hver ny medarbejder, der er hyret. Programmet kan vare alt fra halvdelen en dag til en uge, men det bør omfatte følgende:

Introduktion til resten af personalet.

Grundig gennemgang af job beskrivelse og virksomhedens politikker direkte af rapporten klart udstikker forventninger og processer for anerkendelse og korrektion. Give tid til spørgsmål og svar.

Webstedet tour – hvor er badeværelser, køkken, parkeringspladser, nødsituation frakørsel, osv. Medarbejder papirarbejde – W4, fordel former, dispensationer, kopier af personel forordninger og job beskrivelse mv.

Nye leje bør gives en grundig orientering om hvad organisationen gør, dens mål, dens vision, som det tjener og rollen for den nye leje holdning i det store arrangement af ting. 

Hvis det er muligt, tildele en anden medarbejder skal på opfordring til spørgsmål, der opstår ved den nye leje.

Være rart og har personen, personale eller selv tage det nye leje til frokost deres første dag.

Har en 30 dag gennemgang oprettet (mærke det på din kalender) hvor du vil evaluere nye leje ydeevne og forhøre sig om deres følelser og frustrationer i forbindelse med jobbet. Bemærk: Hvis du omlægge eller annullere denne 30 dages anmeldelse, du vil sende denne medarbejder et klart budskab om at prioritere du placerer på deres uddannelse og udvikling. Dette møde er afgørende for den nye leje og de forventer det med stor forventning.

Et træningsprogram, bortset fra at være en måde til konstant dispensere nødvendige oplysninger til dine medarbejdere er også en af de mest effektive metoder for at få oplysninger om, hvordan man kan forbedre virksomhedens infrastruktur. Det er et sikkert miljø for arbejdstagere til at dele tanker, følelser og ideer til, hvordan man kan forbedre virksomheden. Derudover uddannelse – når gøres ordentligt – bekræfter medarbejdere, hjælper dem med at udvikle en følelse af loyalitet over for virksomheden, reducerer omsætningen og skaber en førsteklasses mulighed for opbygning af konsensus.

Uddannelse og udvikling er en investering, ikke en omkostning.

Fortune 500’s lister pÃ¥ top virksomheder, bedste smÃ¥ virksomheder, bedste selskaber at arbejde For og bedste chefer har gentagne gange vises interesse for medarbejdertilfredshed samt uddannelse og udvikling. Edward Jones, en fondsbørstransaktioner ud af St. Louis, MO blev bedømt #1 for andet Ã¥r i træk pÃ¥ Fortune’s “100 bedste selskaber at arbejde For.”  

Ifølge Fortune tilbringer det 3,8% af sin løn pÃ¥ uddannelse, med et gennemsnit pÃ¥ 146 timer for hver medarbejder, og nye mæglere fÃ¥r fire gange, meget. NÃ¥r du bliver spurgt, hvorfor det tilbringer sÃ¥ meget pÃ¥ uddannelse administrerende partner John Bachmann svarede, “for at vokse, du skal være uddannet eller du fanget i nutiden.” En administrativ assistent pÃ¥ Edward Jones blev citeret af Fortune journalist siger, “Jeg har aldrig oplevet at arbejde for en virksomhed, der har sÃ¥ mange tilfredse medarbejdere.” (#)

Et træningsprogram er et ideelt udgangspunkt til at træffe foranstaltninger til at mindske omsætning, bedre medarbejder præstationer og indlede en loyalitet. Det er også et stærkt fundament for at udvikle affektiv kommunikation i virksomheden eller organisationen. Hvis du har ingen uddannelsesprogram i øjeblikket etableret, starte med en orientering træningsprogram eller se til dit lokale universitet eller samfund college for uddannelsesmuligheder. Starte en uddannelse bibliotek ved at bestille bøger, videoer og tidsskrifter at adresse kompetencer du ønsker at udvikle i dit personale. Begynder eller forbedre et træningsprogram viser medarbejdere at du holder af.

#. Fortune Magazine, januar 20, 2003-problem: Resumé på Edward Jones-Ann Harrington